dinsdag 10 maart 2009

Plastic Heroes

Natuurlijk heb ook jij en de rest van nederland deze posters vorige week overal zien hangen. Deze vriendelijke oranje held heeft ons een hele week laten nadenken: 'Wat zit er in mijn fleecejack?' - 'Hoezo, ik zit in je dashboard?' -'Wat is er met mijn mobiel?'. Elke keer wanneer ik z'on poster zag hangen vroeg ik me af waar dit mee te maken. Nou deze week is het ons dan toch duidelijk geworden. Plastic Hero wil ons laten zien dat we ons plastic afval beter kunnen scheiden van het restafval. Dit is nu overal te zien op de nieuwe poster die op de plaats van de oude zijn gehangen.

Deze reclamecampagne van Plastic Heroes vind ik echt geniaal. Eerst worden mensen een hele week nieuwgierig gemaakt met de kreet ‘IK ZIT IN JE …’ aangevuld met allerlei productvoorbeelden van artikelen die na recycling van het plastic afval kunnen worden gemaakt.Daarna gaat de Plastic Hero over tot het toelichten van zijn kreten en maakt ons duidelijk dat we afval een nieuw leven moeten geven. Daarmee heeft men dus bereikt dat mensen na gaan denken en de uiteindelijke boodschap dus meer impact heeft.

Zelf ben ik een voorstander voor het gescheiden van plastic afval. Het grootste voordeel hiervan is dat dit beter is voor het milieu omdat plastic zo gerecyclyd kan worden. Van ingezameld plastic verpakkingsafval kun je namelijk gewoon weer nieuwe plastic producten maken, zoals een bumper, speelgoed, dashboards en fleecejacks.
PLASTIC AFVAL KUN JE BETER SCHEIDEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten