dinsdag 31 maart 2009

Hoe overleef ik mijn familie!

Iedereen kent dat wel, je oma is jarig, je opa, of een oom of tante. Dat betekent een feest! gezellig of toch niet. Ik zelf heb het altijd leuk en gezellig gevonden om samen met mijn familie te zijn. maar nu ga ik jullie vertellen waarom het deze keer anders was. Wel gezellig hoor, maar iets te veel van het goede.

Om te beginnen werd er afgelopen zondag 29 maart niet 1 verjaardag gevierd, maar drie namelijk die van mijn broertje (31 maart jarig), die van mijn oma (1 april jarig) en die van mijn vader (5 april jarig). Dus moest ik, om niet met lege handen op het feest te komen, op cadeautjes jacht. Geloof me voor mijn broertjes en mijn oma was dat vrij simpel, maar voor mijn vader een cadeau kopen is een ware kwelling. Weken van te voren begon ik al met zoeken, maar het een heeft hij al/ het andere is niet leuk/te duur of heb ik al eens eerder gekocht. uiteindelijk, 2 dagen voor het feest, toch wat gevonden: een zwart gelakte Nespresso met verschillende smaken koffie/cappucino/ espresso enzvoort. Leuk toch of niet?

Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn zusje dat slimmer aanpakt als ik. Zij zegt gewoon tegen mij: 'jij koopt de cadeaus en ik betaal de helft'. Natuurlijk ben ik niet zo en doe dat gewoon. Maarja ik blijf natuurlijk zitten met het bedenken en het kopen van de cadeaus.

Nu komt het feest zelf natuurlijk ook nog. Dit werd niet bij ons thuis gevierd, te veel rotzooi, en al helemaal niet bij mijn oma, te kleine ruimte. Dus gingen we met ons alle, mijn vader en stiefmoeder, mijn twee broertjes en zusje, mijn oma en opa, een zus van mijn oma en natuurlijk ook mijn oom en tante en hun twee kinderen, uiteten. Om 14.00 moest iedereen aanwezig zijn in de Thun in Heerlen.

Gezellig? nou laat ik het zo zeggen in het begin is alles leuk en aardig, maar naarmate de dag vordert worden de kinderen lastig/vervelend/irritant en rennnen al schreewend door het reataurant, tot ergernis van anderen gasten en mijzelf. Om alles nog genanter te maken zijn ook de volwassen niet meer zo volwassen. Dit wordt vooral veroorzaakt door de vele drank die er wordt gegoten.

Geloof me of niet maar het heeft maar liefst 7 uur geduurd voordat het feest afgelopen was en we naar huis gingen. Opzich wel logisch als je 6 gangen moet eten en daarbij flink gedronken wordt. Mijn vader en tot mijn verbazing mijn opa waren beide dronken en konden nog nauwlijks recht lopen. Met mijnopa is het zelfs zo erg geweest dat hij zich de dag erna niet meer
kon herinneren hoe hij thuis is gekomen en met wie :S.

29 maart was voor ns allemaal een leuke gezellige dag, maar net iets teveel. Laten we het er maar gewoon op houden dat het EEN GROOT FEEST was!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten